Kilka słów o mnie
Bloguję od 2005 roku. Jestem absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Pracuję w jednej z państwowych instytucji publicznoprawnych, a wolne chwile poświęcam mojej rodzinie, przyjaciołom i oczywiście fantastyce. To właśnie koleżanki skierowały moje zainteresowania w stronę niezwykłego świata książki, filmu, serialu czy gry. A nawet znalazło się wśród nich miejsce dla mangi i anime. Bywam na lokalnych eventach poświęconych fantastyce. Można znaleźć mnie na Pyrkonie, raz w cosplay'u, raz bez.
  • Preferencje literackie: fantastyka, kryminał, thriller, horror, biografia muzyczna, literatura obyczajowa, manga/komiks.
  • Preferencje muzyczne: rock (hard rock, classic rock), heavy metal (thrash/black/death/doom/power/speed metal) oraz metal neoklasyczny. Po prostu kocham Megadeth!
  • Preferencje filmowe/serialowe: filmy i seriale oglądam "od święta", prędzej pokuszę się o krótkie anime. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nikt nie chce oglądać ze mną horrorów - nie mam pojęcia dlaczego. Ale Breaking Bad to naprawdę dobry serial!
  • Instynkt łowcy

     

    Wreszcie miałam okazję poznać lepiej historię Brodie Creed, która pojawiała się już w fabule innych książek Alex Kavy, które miałam okazję czytać. Wobec tej historii nie można przejść obojętnie, ale zanim Wam ją przybliżę, przypomnę krótko kim jest autorka.

    Alex Kava, a właściwie Sharon Kava, to amerykańska pisarka, autorka bestsellerów z gatunku thrillerów psychologicznych.

    Wychowała się w Silver Creek w stanie Nebraska i już jako mała dziewczynka marzyła o tym, by pisać powieści. W 1982 roku ukończyła college i rozpoczęła życie na własny rachunek. Po ukończeniu studiów pracowała w reklamie i marketingu jako założycielka firmy zajmującej się projektowaniem graficznym dla sektora reklamowego. W 1992 roku rozpoczęła pracę w swojej dawnej szkole, gdzie została szefową PR, jednakże cztery lata później porzuciła to zajęcie i oddała się pisaniu książek. Jest autorką znanego cyklu kryminałów o agentce FBI Maggie O'Dell.

    Po 16 latach w sprawie zaginięcia Brodie Creed pojawiają się nowe fakty. Agentka Maggie O’Dell podczas ogólnokrajowej operacji Cross Country w Nebrasce w domu zatrzymanego handlarza ludźmi odnajduje mnóstwo zdjęć dzieci przypiętych do tablicy korkowej. Jedno z nich szczególnie przykuwa jej uwagę, widnieje na nim podpis „Brodie i Ryder” oraz data. Agentce od razu zapala się w głowie czerwona lampka. Jej przyjaciel ma na imię Ryder, a przed laty zaginęła jego siostra Brodie. O’Dell niezwłocznie powiadamia o swoim odkryciu Creeda. Oboje postanawiają podążyć tym tropem, by dowiedzieć się, co tak naprawdę stało się z jego siostrą. Podczas ich wspólnego śledztwa na jaw wychodzą coraz nowsze i druzgoczące fakty. Czy zespołowi, do którego dołącza Ryder Creed wraz ze swoją specjalnie wyszkoloną suczką  rasy Jack Russell terrier Grace, uda się rozwikłać zagadkę zaginionej dziewczynki lata temu?

    Ci, którzy czytali późniejsze części cyklu o Ryderze Creed lub moje wcześniejsze recenzje, znają już odpowiedź na postawione przeze mnie pytanie. Wspomnę tylko, że „Instynkt łowcy” to czwarty tom serii. Nieznajomość wcześniejszych tomów nie ma żadnego znaczenia. Wszystkie książki Alex Kavy można traktować jako odrębne lektury. Sama nie czytam ich w prawidłowej kolejności, tylko w zależności od tego, która powieść wpadnie akurat w moje ręce i zawsze rozumiem fabułę.

    Bardzo chciałam poznać losy Brodie, które autorka przybliżyła czytelnikom, ponieważ czytałam późniejsze tomy, w których były liczne odwołania do wydarzeń, jakie rozegrały się w „Instynkcie łowcy”. Tym razem Alex Kava poruszyła trudny temat handlu dziećmi jak i ich porwań. Dzieci, które stały się bohaterami tej powieści, wiodły szczęśliwe życie w kochających rodzinach, zanim ktoś nie postanowił ich porwać i sprzedać. Tak było między innymi z Brodie. Pisarka nie skupiła się wyłącznie na tym temacie. Idealnie opisała uczucia bliskich porwanej osoby, ich ból związany z jej stratą i nadzieję, która wciąż w nich żyje.

    Kolejny raz szczególną rolę w powieści odgrywają psy tropiące. Autorka przybliża czytelnikom tajniki ich szkolenia. Ryder Creed jest treserem psów i prowadzi dla nich ośrodek szkoleniowy, w którym przygotowuje psy do poszukiwania ludzi, narkotyków, czy nawet wykrywania u ludzi wirusów i groźnych chorób. Cieszę się, że kolejny raz mogłam towarzyszyć Ryderowi w jego pracy, która jest też jego największą pasją.

    Krótkie, liczne rozdziały i prosty język to znak rozpoznawczy Alex Kavy. Jej książki czyta się z zapartym tchem. Fabuła tej powieści pochłonęła mnie bez reszty i wyjaśniła mi wiele niewiadomych. Znalazłam odpowiedzi na wszystkie pytania, które nurtowały mnie, odkąd przeczytałam inne książki z Ryderem w roli głównej, w których pojawiała się wzmianka o Brodie.  

    „Instynkt łowcy” to świetna kontynuacja serii o Ryderze Creed. Powieść trzyma w napięciu i zaskakuje czytelnika niespodziewanym zakończeniem, które wbija w fotel. Historia porusza trudny temat handlu dziećmi, ale też radzenia sobie ze stratą bliskiej osoby, jak również przedstawia bestialską próbę wypełnienia pustki, która skutkuje tragicznymi wydarzeniami. To thriller, wobec którego nie możecie przejść obojętnie. 

     

    Ocena: ✭✭✭✭✭✭✭✭✭

    Za egzemplarz recenzencki dziękuję księgarni internetowej:


    https://booktime.pl/

     

    19 komentarzy

    1. Wstyd się przyznać, ale nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki.

      OdpowiedzUsuń
    2. Ja też nie miałam okazji, ale autorka znana. Ciągle mi się myli, że to mężczyzna! Książka na pewno warta uwagi.

      OdpowiedzUsuń
    3. Witam serdecznie ♡
      Niestety nie znam tego tytułu ale na pewno poznam go bliżej. Wspaniała recenzja!
      Pozdrawiam cieplutko ♡

      OdpowiedzUsuń
    4. Alex i ja chyba musimy sie jednak przeprosic i musze przeczytac ta serie :)

      OdpowiedzUsuń
    5. Bardzo lubię książki tej autorki. Znam już postacie o których piszesz. Polecam każdą książkę. Tej jeszcze chyba nie czytałam. Poszukam i zapewne kupie :-)

      OdpowiedzUsuń
    6. Widzę ze bardzo polecasz tą ksiazkę. Tytuł sobie zapiszę.

      OdpowiedzUsuń
    7. Brzmi bardzo zachęcająco :)

      OdpowiedzUsuń
    8. Bardzo podoba mi się ta książka i chętnie skuszę się na inne tomy.

      OdpowiedzUsuń
    9. Pojedztam21:20

      Miło spędziłam czas z tą powieścią i czekam na kolejny tom.

      OdpowiedzUsuń
    10. Paulina Kwiatkowska21:30

      Dobry kryminał świetnie sprawdza się w wolny wieczór.

      OdpowiedzUsuń
    11. Recenzje Kiti21:42

      Autorka potrafi tworzyć ciekawe pozycje i ta też taka jest.

      OdpowiedzUsuń
    12. Nie znałam wcześniej tej serii. Ten tom mnie zaintrygował, ale chciałabym przeczytać serię od początku. Mimo, iż znajomość ich nie jest konieczna, to chciałabym je poznać.

      OdpowiedzUsuń
    13. Tego tomu jeszcze nie czytałam, a ponieważ lubię tę serię, zatem do czytelniczego uzupełnienia. :)

      OdpowiedzUsuń
    14. Nie miałam jeszcze okazji czytać żadnej książki autora, może dlatego, że po ten gatunek sięgam zadziej, więc muszę nadrobić. Polecę mojej znajomej na pewno, bo ona się lubuje w takich książkach.

      OdpowiedzUsuń
    15. Nie czytałam wcześniejszego tomu, więc nie wiem czy zdecyduje się sięgnąć po ten. Autorki nie miałam okazji poznać

      OdpowiedzUsuń
    16. Nie mój klimat, ale opis brzmi interesująco:)

      OdpowiedzUsuń
    17. Słyszałam wiele o auotrze. jakoś tak na razie mijam się z tego typu książkami, ale kto wieeee....KInga

      OdpowiedzUsuń
    18. Ogormnie się cieszę, że można tę część czytać bez znajomości poprzednich tomów, bo jestem zaintrygowana fabułą.

      OdpowiedzUsuń