Kilka słów o mnie
Bloguję od 2005 roku. Jestem absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Pracuję w jednej z państwowych instytucji publicznoprawnych, a wolne chwile poświęcam mojej rodzinie, przyjaciołom i oczywiście fantastyce. To właśnie koleżanki skierowały moje zainteresowania w stronę niezwykłego świata książki, filmu, serialu czy gry. A nawet znalazło się wśród nich miejsce dla mangi i anime. Bywam na lokalnych eventach poświęconych fantastyce. Można znaleźć mnie na Pyrkonie, raz w cosplay'u, raz bez.
  • Preferencje literackie: fantastyka, kryminał, thriller, horror, biografia muzyczna, literatura obyczajowa, manga/komiks.
  • Preferencje muzyczne: rock (hard rock, classic rock), heavy metal (thrash/black/death/doom/power/speed metal) oraz metal neoklasyczny. Po prostu kocham Megadeth!
  • Preferencje filmowe/serialowe: filmy i seriale oglądam "od święta", prędzej pokuszę się o krótkie anime. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nikt nie chce oglądać ze mną horrorów - nie mam pojęcia dlaczego. Ale Breaking Bad to naprawdę dobry serial!
  • Fashion victim



    Kryminał, którego akcja toczy się w świecie mody, wydawał mi się całkiem obiecujący. Nie jestem dziewczyną, która podąża za najnowszymi trendami, nie mam pojęcia jak wygląda życie modelek i ile wyrzeczeń się z nim wiążę. Corrie Jackson przybliżyła mi nieco tę tematykę, a w dodatku wciągnęła mnie w wir budzących grozę wydarzeń.
    Autorka powieści „Fashion victim” jest dziennikarką od piętnastu lat. Pracowała dla takich magazynów, jak: „Harper’s Bazaar”, the „Daily Mail”, „Grazia” oraz „Glamour”. Corrie mieszka obecnie w Greenwich w stanie Connecticut z mężem i dwójką dzieci. Jej debiutancka powieść „Breaking Dead” jest pierwszą z serii o dziennikarce Sophie Kent i niestety nie została wydana w Polsce.
    Sophie Kent jest dziennikarką śledczą londyńskiej gazety „The London Herald”. Przy okazji zbierania materiałów dotyczących morderstwa czternastoletniego chłopca, poznaje Natalię – bardzo młodą, lecz obiecującą modelkę. Szybko zauważa, że dziewczyna skrywa w sobie jakąś tajemnicę i chęć niesienia pomocy zwycięża – Sophie próbuje odkryć sekret Natalii oraz zachęcić ją do mówienia. Niestety modelka w ostatniej chwili wycofuje się i zamiast wyjawić dziennikarce, która teraz przejęła rolę przyjaciółki, całą prawdę, ucieka z miejsca spotkania. Następnego dnia odnalezione zostają jej zwłoki. Ale czy na pewno Natalia zabrała swoją tajemnicę do grobu? Kto stoi za morderstwem dziewczyny? Sophie postanawia rozwiązać tę sprawę, uciekając się do wielu nielegalnych metod. Kiedy znalezione zostaje ciało kolejnej modelki zamordowanej w równie bestialski sposób, dziennikarka wpada na pewien trop. Czy uda jej się schwytać niebezpiecznego mordercę i poznać motyw jego działania? Przekonajcie się sami.
    „Fashion victim” to doskonały thriller z wieloma wątkami kryminalnymi, który sprawia, że na skórze czytelnika może pojawić się gęsia skórka. Autorka wprowadza nas w świat, a raczej w światek mody, który jest znacznie bardziej zamkniętym środowiskiem i z pewnością odbiega od naszych dotychczasowych wyobrażeń. Jest to książka z dopracowaną fabułą i świetnie wykreowanymi postaciami.
    Główna bohaterka, Sophie Kent, jest młodą, niezwykle ambitną i wytrwale dążącą do celu kobietą. Niektóre działania wymagają od niej ogromnych pokładów odwagi. Zamiast pozostawić sprawę do rozwiązania właściwym służbom, postanawia działać na własną rękę. W dodatku wciąż zmaga się z własną tragedią. Jest niebywale silną kobiecą postacią, a na takie trudno ostatnimi czasy trafić w literaturze.
    Corrie Jackson stworzyła rozbudowaną fabułę. Nie pozwala nudzić się czytelnikowi, który z każdą kolejną kartą powieści, odkrywa coraz to nowsze fakty związane z morderstwami. Na jaw wychodzi mnóstwo tajemnic, które zaskakują. Akcja pędzi do przodu, jedno wydarzenie goni drugie, lecz nie powoduje to chaosu. Autorka doskonale utrzymuje właściwe tempo. Corrie Jackson ma lekki styl i posługuje się prostym językiem, dzięki czemu lektura jej książki jest samą przyjemnością, choć zbrodnia goni zbrodnię i pojawiają się coraz to nowsze ofiary.  Niektóre z opisów są dość mocne, co tylko podnosi wartość powieści. Spokojnie, możecie sięgnąć po ten tytuł nawet, jeśli macie słabe nerwy. Nie znajdziecie tu drastycznych treści.  Żałuję, że nie miałam okazji przeczytać poprzedniej części, w której pierwszy raz pojawiła się Sophie Kent.
    „Fashion victim” to thriller, który polecam wszystkim miłośnikom mocnych wrażeń. Jest to nie lada gratka dla fanów powieści kryminalnych. Podejrzewam, że po ten tytuł sięgną raczej panie, ale jestem przekonana, że i panom spodobałaby się ta lektura. Liczne sekrety, intrygujący bohaterowie i znakomita historia, której tłem jest świat mody, sprawiają, że jest to książka godna polecenia. 


    Ocena: ✭✭✭✭✭✭

    Za egzemplarz recenzencki dziękuję księgarni internetowej:

    http://dadada.pl/


    11 komentarzy

    1. Namówiłaś mnie, tyle mogę powiedzieć na razie. Zapisuję i idę szukać. Dzięki :)

      OdpowiedzUsuń
    2. Nigdy nie przepadałem za kryminałami, dopiero ostatnimi czasy zaczęły mnie interesować, ten zapowiada się na ciekawą lekturę :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Recenzja jest świetna, zachęcają ,chociaż nie czytam thrillerów, to mnie jednak zachęciłaś :-)

      OdpowiedzUsuń
    4. Właśnie mam tą książkę i wiem, co po niej mogę się spodziewać 😊

      OdpowiedzUsuń
    5. Ja nie przepadam za kryminalami, ale ten trochę mnie zaciekawil.

      OdpowiedzUsuń
    6. Niestety nie dla mnie ale recenzje robisz dobre :)

      Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/03/magia-fioletu.html

      OdpowiedzUsuń
    7. Osz kurcze, nawet nie wiedziałam że ten tytuł jest taki interesujący 😊
      Jeżeli będę miała okazję to przeczytam, bo lubię szybką akcję i gdy w książce dużo się dzieje 😍
      Pozdrawiam ciepło! ❤ Dolina Książek

      OdpowiedzUsuń
    8. Ooo muszę dopisać do listy książek do przeczytania szczególnie ze autorka mieszka w Connecticut tak jak ja kiedyś. ❤️

      OdpowiedzUsuń
    9. Już kolejna recenzja zachęca mnie do tej książki. Trafia na listę do przeczytania :)

      OdpowiedzUsuń
    10. Ooo tematyka dla mnie - wątek mody i kryminału. Szkoda, że nie mam ostatnio czasu na czytanie:(

      OdpowiedzUsuń
    11. Bardzo ciekawe informacje o autorce. Czytałam książkę i bardzo mi się podobała, chętnie bym przeczytała coś jeszcze z Sophie Kent.

      OdpowiedzUsuń