Kilka słów o mnie
Bloguję od 2005 roku. Jestem absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Pracuję w jednej z państwowych instytucji publicznoprawnych, a wolne chwile poświęcam mojej rodzinie, przyjaciołom i oczywiście fantastyce. To właśnie koleżanki skierowały moje zainteresowania w stronę niezwykłego świata książki, filmu, serialu czy gry. A nawet znalazło się wśród nich miejsce dla mangi i anime. Bywam na lokalnych eventach poświęconych fantastyce. Można znaleźć mnie na Pyrkonie, raz w cosplay'u, raz bez.
  • Preferencje literackie: fantastyka, kryminał, thriller, horror, biografia muzyczna, literatura obyczajowa, manga/komiks.
  • Preferencje muzyczne: rock (hard rock, classic rock), heavy metal (thrash/black/death/doom/power/speed metal) oraz metal neoklasyczny. Po prostu kocham Megadeth!
  • Preferencje filmowe/serialowe: filmy i seriale oglądam "od święta", prędzej pokuszę się o krótkie anime. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nikt nie chce oglądać ze mną horrorów - nie mam pojęcia dlaczego. Ale Breaking Bad to naprawdę dobry serial!
  • Łowca dusz


    Alex Kava, a właściwie Sharon Kava, to amerykańska pisarka, autorka bestsellerów z gatunku thrillerów psychologicznych. Miałam okazję recenzować dla Was „Przedsmak zła” – długo wyczekiwany prequel cyklu o agentce FBI Maggie O'Dell, który premierę w Polsce miał 14 marca. Krótko przypomnę najważniejsze informacje o autorce.

    Alex wychowała się w Silver Creek w stanie Nebraska i już jako mała dziewczynka marzyła o tym, by pisać powieści. W 1982 roku ukończyła college i rozpoczęła życie na własny rachunek. Po ukończeniu studiów pracowała w reklamie i marketingu jako założycielka firmy zajmującej się projektowaniem graficznym dla sektora reklamowego. W 1992 roku rozpoczęła pracę w swojej dawnej szkole, gdzie została szefową PR, jednakże cztery lata później porzuciła to zajęcie i oddała się pisaniu książek.
    W jednym z domków letniskowych nad rzeką Neponset w Massachusetts dochodzi do zatargu między zabarykadowanymi w nim młodymi mężczyznami a agentami FBI i ATF. Ci drudzy próbują rozwiązać konflikt pokojowo i nie uciekać się do użycia broni. Niestety sprawy wymykają się spod kontroli, w wyniku czego życie traci pięciu mężczyzn z domku oraz jeden z agentów FBI. Po wtargnięciu na teren budynku okazuje się, że został w nim zgromadzony całkiem pokaźny arsenał broni.
    Mniej więcej w tym samym czasie w Waszyngtonie zostają znalezione zwłoki nastoletniej córki senatora, która została uduszona.
    Obie, na pozór nie związane ze sobą sprawy, przydzielone zostają agentce Maggie O’Dell. Podczas bardzo szczegółowego śledztwa na jaw wychodzą fakty, które pozwalają połączyć ze sobą morderstwo nastolatki w Waszyngtonie ze strzelaniną w domku letniskowym w Massachusetts. Jednym z ogniw łączących obie tragedie jest postać pełnego charyzmy przywódcy religijnej sekty – Josepha Everetta. Niestety zebrany materiał dowodowy jest niewystarczający, by postawić podejrzanego lidera wspólnoty w stan oskarżenia. Czy to na pewno wielebny jest poszukiwanym przez agentów FBI przestępcą? A może to tylko marionetka w rękach prawdziwego sprawcy, który próbuje zrzucić na Everetta wszelkie podejrzenia?
    „Łowca dusz” to chyba już czwarta powieść Alex Kavy, którą miałam przyjemność przeczytać. Wszystkie książki należą do cyklu o agentce Maggie O’Dell, niestety nie czytam ich w prawidłowej kolejności. W niczym mi to jednak nie przeszkadza, ponieważ każdą z części można bez przeszkód traktować jako odrębną historię, w której pojawiają się znani z poprzednich powieści bohaterowie.
    Maggie O’Dell jest wybitną specjalistką w tworzeniu portretów psychologicznych. Pracuje w Wydziale Badań Behawioralnych FBI i wielokrotnie przyczyniła się do zatrzymania i aresztowania groźnych przestępców. Alex Kava również w tej powieści przedstawiła kulisy pracy agentki O’Dell, ale też nawiązała do jej prywatnego życia.
    Uwielbiam styl autorki, który choć nie wyróżnia się niczym szczególnym, to jej lekkie pióro sprawia, że gdy zaczynam czytać jej książkę, serce bije mi szybciej. Wiem, że będzie wodzić czytelnika za nos. Mimo że „Łowca dusz” nie była zbyt zaskakującą powieścią, ponieważ nie obfitowała w nagłe zwroty akcji i dało się przewidzieć tok dalszych wydarzeń, to jednak świetnie się przy niej bawiłam. Jestem jednak przekonana, że osoby mniej wprawione w czytanie kryminałów, będą zachwycone fabułą tej książki. Na brak akcji nie można narzekać, u Kavy zawsze dzieje się dużo, ale w odpowiednim tempie.
    Kolejny raz miałam okazję obserwować pracę Maggie. Stałam się również świadkiem jej trudnej relacji z matką, z którą agentka po śmierci ojca nie miała łatwego życia. Kathleen, jak się wkrótce okazało, związana była z Kościołem Duchowej Wolności Everetta. Tym sposobem prowadzona przez O’Dell sprawa nabrała osobistego charakteru. Na uwagę zasługują również inni bohaterowie powieści. Gwen Patterson psycholog i przyjaciółka Maggie oraz agent R. J. Tully będący jej zawodowym partnerem. Bez pomocy tej dwójki agentka z pewnością nie mogłaby sobie poradzić zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.
    „Łowca dusz” to thriller, którego autorka wykorzystała motyw sekty i przedstawiła nam sposób jej funkcjonowania oraz metody działania. Sporo uwagi poświęciła również wątkowi dotyczącemu śledztwa prowadzonego przeciwko seryjnemu mordercy. Przed Wami powieść z kryminalną intrygą, która z pewnością pochłonie Was bez reszty. Staniecie się częścią przedstawionego w niej świata i kto wie? Może okażecie się lepszymi śledczymi niż agentka O’Dell. 


    Ocena: ✭✭✭✭✭✭✭✭✭

    Za egzemplarz recenzencki dziękuję księgarni internetowej:


    https://booktime.pl/



    46 komentarzy

    1. Na pewno przeczytam. Lubie książki Kavy.

      OdpowiedzUsuń
    2. Ciekawa tematyka i wysoka ocena bardzo kuszą. 😊

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie mogłabym dać mniej gwiazdek tej książce.

        Usuń
    3. Chętnie przeczytam, jeśli wpadnie w moje ręce ;)
      Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    4. Czytałam jedną ksiażkę Kavy i podobała mi się, ale nie są to moje klimaty.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Szkoda. Może kiedyś przekonasz się do thrillerów.

        Usuń
    5. super blog
      Ciekawa tematyka
      obserwuję
      https://izabelaszymura.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    6. Hmm.. z chęcią się z nią zapoznam :)

      OdpowiedzUsuń
    7. Alex Kava to dla mnie gwarancja solidnej dawki kryminału :)

      OdpowiedzUsuń
    8. O, nie słyszałam o tej książce ani nawet, aż wstyd się przyznać, o autorce. Ale podoba mi sie to, jak opisałaś jej styl pisania i fakt, że "wodzi czytelnika za nos" :D Zachęca mnie również fabuła, wydaje się być mega ciekawa! :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jej książki to naprawdę przyjemna lektura. Polecam :)

        Usuń
    9. Chętnie sięgam po książki Alex Kavy, zwłaszcza serię z Maggie O'Dell i czytałam większość z nich we właściwej kolejności :) Dla mnie są rewelacyjne :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zazdroszczę. Może kiedyś znajdę czas, by przeczytać całą serię w odpowiedniej kolejności.

        Usuń
    10. Dużo dobrego słyszałam o tej autorce, ale jeszcze okazji poznać nie było. Na pewno kiedyś to zmienię. :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Cieszę się, że Cię zaciekawiłam jej twórczością.

        Usuń
    11. To ewidentnie moje smaki książkowe. Z przyjemnością zapoznam się bliżej z jej twórczością

      OdpowiedzUsuń
    12. Zgadzam, się. Książki tej autorki bardzo dobrze się czyta :)

      OdpowiedzUsuń
    13. To troszkę nie mam je klimaty, ale być może kiedyś się skusze na twórczość autora :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Kava pisze naprawdę fajne książki, warto dać im szanse.

        Usuń
    14. rzadko chwytam po kryminaly ale skoro tak dobrze sie czyta to moze sie skusze

      OdpowiedzUsuń
    15. Anna08:18

      coś dla mnie :D

      OdpowiedzUsuń
    16. Intryga... uwielbiam! Ponadto już dawno nie czytałam nic z motywem sekty, a w książkach takowe tematy uwielbiam. Skutecznie mnie zachęciłaś.

      OdpowiedzUsuń
    17. Mam na swojej półce kilka książek autorki, ale jeszcze żadnej nie przeczytałam. Muszę nadrobić zaległości. :)

      OdpowiedzUsuń
    18. Historia intrygująca. Jestem ciekawa tej książki.

      http://weruczyta.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Może uda Ci się ją przeczytać w niedalekiej przyszłości.

        Usuń
    19. Szczerze przyznam, że nie czytałam nic tej autorki i bardzo żałuję! Zachęcasz mnie niesamowicie, dam jej szansę! :) Pozdrawiam :*

      OdpowiedzUsuń
    20. Jakoś nie mam ochoty na twórczość twgo autora.

      OdpowiedzUsuń
    21. cała recenzja brzmi mega mrocznie, jednak jak dla mnie warto sięgnąć po tą książkę :)

      Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com/2018/11/torby-pokrowce-wystroj-wnetrz-youpibagpl.html

      OdpowiedzUsuń
    22. Musze się w końcu za nią zabrać ;)

      OdpowiedzUsuń
    23. Książki Kavy mam dopiero w planach :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Mam nadzieję, że wkrótce je zrealizujesz ;)

        Usuń