Kilka słów o mnie
Bloguję od 2005 roku. Jestem absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Pracuję w jednej z państwowych instytucji publicznoprawnych, a wolne chwile poświęcam mojej rodzinie, przyjaciołom i oczywiście fantastyce. To właśnie koleżanki skierowały moje zainteresowania w stronę niezwykłego świata książki, filmu, serialu czy gry. A nawet znalazło się wśród nich miejsce dla mangi i anime. Bywam na lokalnych eventach poświęconych fantastyce. Można znaleźć mnie na Pyrkonie, raz w cosplay'u, raz bez.
  • Preferencje literackie: fantastyka, kryminał, thriller, horror, biografia muzyczna, literatura obyczajowa, manga/komiks.
  • Preferencje muzyczne: rock (hard rock, classic rock), heavy metal (thrash/black/death/doom/power/speed metal) oraz metal neoklasyczny. Po prostu kocham Megadeth!
  • Preferencje filmowe/serialowe: filmy i seriale oglądam "od święta", prędzej pokuszę się o krótkie anime. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nikt nie chce oglądać ze mną horrorów - nie mam pojęcia dlaczego. Ale Breaking Bad to naprawdę dobry serial!
  • Córeczka



    Anna Snoekstra urodziła się w Canberrze w Australii. Studiowała między innymi kreatywną twórczość i kinematografię na Uniwersytecie w Melbourne. Krótkie filmy i teledyski Anny były pokazywane na całym świecie. „Córeczka” to jej debiutancka powieść, która po raz pierwszy została wydana we wrześniu 2016 roku w Australii. Premiera je drugiej książki planowana jest na listopad 2017.

    Bezdomna młoda kobieta zostaje przyłapana na kradzieży. Aby uniknąć kary, wykorzystuje łudzące podobieństwo do zaginionej przed laty Rebeki Winter i podszywa się pod nią. Jej plan zakładał ucieczkę funkcjonariuszom policji w drodze do Canberry, rodzinnego miasta zaginionej, jednakże sprawy się komplikują i kobieta trafia do domu Bec. Mimo że nigdy nie poznała osoby, której skradła tożsamość, doskonale odnajduje się w jej roli. Rodzina dziewczyny wydaje się być szczęśliwa, lecz czy aby na pewno tak jest? Wstrząśnięta powrotem córki matka, opiekuńczy ojciec i dwaj bracia bliźniacy skrywają jakąś tajemnicę. W dodatku policjant prowadzący sprawę zaginięcia Rebeki coraz bardziej naciska na dziewczynę, by opowiedziała mu swoją historię. Jak długo uda jej się żyć cudzym życiem, kłamiąc w żywe oczy najbliższym zaginionej Bec?
    „Córeczka” to książka, wobec której nie jest łatwo przejść obojętnie. Trzymająca w napięciu do ostatnich stron, z doskonale wykreowanymi bohaterami i dopracowaną fabułą powieść to gratka dla wszystkich fanów thrillerów i kryminałów. Historia ta jest doskonałym materiałem na film, jestem więc przekonana, że w przyszłości zostanie zekranizowana.
    Czytelnik nie poznaje tożsamości głównej bohaterki, która podszywa się pod zaginioną Bec. Dowiaduje się jedynie, dlaczego podała się za osobę, którą nie jest i skąd wiedziała o jej istnieniu. W książce nie brakuje emocji. Kobieta z początku wcale nie chce wcielić się w zaginioną, zamierza jedynie użyć jej imienia i nazwiska, lecz zrządzenie losu sprawia, że sytuacja wymyka się jej spod kontroli i trafia do rodzinnego domu Rebeki.
    Powieść toczy się dwutorowo, z perspektywy prawdziwej Rebeki w 2003 roku oraz z perspektywy kobiety, która ukradła jej tożsamość w 2014 roku. Zabieg ten był doskonały pomysłem, gdyż autorka w ten sposób przybliżyła czytelnikowi postać Rebeki Winter, a także jej przyjaciół. Pozwoliła zajrzeć w głąb jej umysłu, poznać jej emocje.
    Czytałam tę książkę z zapartym tchem, nie mogąc się od niej oderwać. Rozdziały nie są długie, dlatego też po przeczytaniu jednego, zabierałam się za kolejny i tak aż do samego końca. Powieść czyta się naprawdę szybko i przyjemnie. Autorka posługuje się prostym, zrozumiałym językiem. Potrafi utrzymać czytelnika w napięciu aż do samego końca, a finał dosłownie zwala z nóg. Tempo akcji jest bardzo szybkie, jednakże nie wprowadza chaosu do fabuły. Anna Snoekstra zaskakuje czytelnika nowymi sytuacjami, które zbijają go z tropu.  
    „Córeczka” to thriller psychologiczny, który skłania do refleksji, pełen jest mrocznych tajemnic i wbija czytelnika w fotel. W tej historii nie zabraknie zwrotów akcji i fałszywych tropów. Debiut Anny Snoekstry jest doskonałą lekturą dla miłośników gatunku. 


    Ocena: ✭✭✭✭✭

    Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu:
    http://www.harpercollins.pl/
     


    33 komentarze

    1. Książka jak najabrdziej dla mnie :)

      Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/04/kombinezon-w-roli-gownej.html

      OdpowiedzUsuń
    2. Uwielbiam thrillery psychologiczne, a ostatnio bardzo chętnie oddaję się takim klimatom :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. W takim razie ta książka jest idealna dla Ciebie :)

        Usuń
    3. Raczej nie czytam takiego rodzaju książek, chociaż ta mnie zaciekawiła. Trafia na moją listę "do przeczytania".

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nawet nie wiesz, jak mi z tego powodu miło.

        Usuń
    4. Jestem okropnie ciekawa tej książki :) Na pewno po nią sięgnę. Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Czekam na Twoją opinię w takim razie.

        Usuń
    5. Mam tę książkę w planach, jak tylko znajdę trochę czasu na pewno po nią sięgnę :)
      Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    6. Udany debiut, mnie się spodobał, przyjemne zaczytanie na wieczór z dreszczykiem. :)
      Bookendorfina

      OdpowiedzUsuń
    7. Mam pewne przypuszczenia, co mogło stać się z prawdziwą Rebecką i jaką tajemnicę skrywa jej rodzina :D Ciekawe czy mam racje :D
      Spróbuję zapoznać się z tą powieścią jak najszybciej :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Kto wie, może akurat trafiłaś w punkt :P

        Usuń
    8. Rzadko czytam polskie książki, ale bardzo mnie zaintrygowałaś tgm podszywaniem się! Chętnie sięgne.

      OdpowiedzUsuń
    9. Nie łatwa tematyka powieści, co mi się podoba. Przeczytać, mogę przeczytać. :)

      OdpowiedzUsuń
    10. Niesamowicie ciekawi mnie ta książka, więc mam nadzieję, że uda mi się ją niedługo przeczytać. ;) Zwłaszcza, jeśli pojawia się sporo tajemnic i zwrotów akcji. ;)

      OdpowiedzUsuń
    11. O, słyszałam o tym tytule całkiem niedawno, ale nie zagłębiałam się - do czasu Twojej recenzji, która, nawiasem mówiąc, bardzo zachęciła mnie do czytania. Muszę przyznać, że ciekawy pomysł na fabułę, lubię też dwutorową narrację, jeśli jest prowadzona umiejętnie, to zawsze pozwala pełniej ukazać historię, a już szczególnie charakter bohaterów. Z chęcią sięgnę, bardzo jestem ciekawa :D
      Pozdrawiam,
      rude-pioro.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    12. Czuję, że to będzie coś dla mnie. Zresztą sposób w jaki opisujesz tę książkę zdecydowanie zachęca:)

      OdpowiedzUsuń
    13. Coś idealnego dla mnie. Rzadko się zdarza by debiuty miały tak pochlebne opinie. Zapisuje tytuł i na pewno przeczytam

      OdpowiedzUsuń
    14. Bardzo mnie zaintrygowałaś! Z chęcią zapoznam się z tą książką, bo mam co do niej bardzo dobre przeczucie.

      OdpowiedzUsuń
    15. Książka ta bardzo mnie ciekawi, w prawdzie dopiero wchodzę w podróż z thrillerami. Uwielbiam tematy wcielania się w inne osobowości, rozdwojenia raźni itp. Dlatego na pewno po tę książkę sięgnę, zwłaszcza, że trzyma w napięciu :D
      Buziaki :*
      pomiedzy-wersami.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Myślę, że idealnie wpasuje się w Twój gust.

        Usuń
    16. Dawno nie czytałam tak ciekawego opisu książki! Zastanawiam się czy podobna sytuacja mogłaby zdarzyć się w prawdziwym życiu. Czy matka nie poznałaby się na ,,kopii"? Najbardziej jednak ciekawi mnie co dzieje się w głowie takiej dziewczyny podszywającej się za inną osobę. Debiutancka powieść, może okazać się sukcesem!

      OdpowiedzUsuń
    17. Jestem wielkim fanem tego rodzaju książek, na pewno w wolnym czasie nabędę i ten tytuł :)

      Pozdrawiam http://mystery-japanese-box.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    18. Mam ją na swojej liście, na pewno przeczytam! :)
      PS. dołączyłam do grona obserwatorów! :)
      PS2. zapraszam również do mnie: aga-zaczytana.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    19. super recenzja! na pewno się skuszę :)

      Pozdrawiam i zapraszam do mnie. :)

      nie-oceniam-po-okladkach.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń