Witaj w moich skromnych progach!
Jestem Kayla. Pewnie zastanawiasz się teraz, czym lub kim jestem. Może tolkienowskim elfem, czarodziejką wykreowaną przez Joanne Kathleen Rowling albo księżniczką ze zbioru opowiadań Andrzeja Sapkowskiego (o tak! bardzo chciałabym być księżniczką!). Jestem jednak blogerką od przeszło dziesięciu lat. Studiuję, a wolne chwile poświęcam mojej rodzinie, przyjaciołom i oczywiście fantastyce - choć od stosunkowo niedawna. To właśnie koleżanki skierowały moje zainteresowania w stronę niezwykłego świata książki, filmu, serialu czy gry. A nawet znalazło się wśród nich miejsce dla mangi i anime. Bywam na lokalnych eventach poświęconych fantastyce, z których możecie spodziewać się tutaj relacji.
  • Preferencje literackie: fantastyka, kryminał, thriller, horror, biografia muzyczna, literatura obyczajowa, manga/komiks.
  • Preferencje muzyczne: rock (hard rock, classic rock), heavy metal (thrash/black/death/doom/power/speed metal) oraz metal neoklasyczny. Po prostu kocham Megadeth!
  • Preferencje filmowe/serialowe: filmy i seriale oglądam "od święta", prędzej pokuszę się o krótkie anime. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nikt nie chce oglądać ze mną horrorów - nie mam pojęcia dlaczego. Ale Breaking Bad to naprawdę dobry serial!
  • 13 września 2016

    Przegląd magazynów językowych: Deutsch Aktuell Nr 78/2016, English Matters Nr 60/2016




    Jestem świeżo po lekturze najnowszych magazynów językowych wydawanych przez Colorful Media. Napiszę krótko, czego możecie się spodziewać w najnowszych wydaniach dwumiesięcznika Deutsch Aktuell i English Matters.


    Deutsch Aktuell 78/2016
    Jak zwykle jestem pozytywnie zaskoczona szatą graficzną. Przepiękna kolorowa okładka z joginką numeru wrzesień-październik zachęciła mnie do tego, by zajrzeć do środka. A tam między innymi:
    - znajdziecie recenzję filmu reżyserii Floriana Echingera, książki niemieckiego dziennikarza i podróżnika Helge Timmerberga, płyty CD Marka Forstera,
    - poznacie Stephana Sigga – reprezentanta „Pokolenia przyszłości”(kategoria nagrody rozdawanej w Szwajcarii dla zdolnych młodych ludzi, którzy mogą dokonać czegoś wartościowego dla ojczyzny),
    - przeczytacie o Targach Książki organizowanych w Niemczech i poznacie daty oraz miejsca popularnych targów, które odbędą się w przyszłym roku,
    - przeczytacie również o miłości przez Internet,
    - w dziale sportowym czeka na Was artykuł poświęcony jodze,
    - wybierzecie się też w podróż do Düsseldorfu.



    English Matters 60/2016
    W numerze wrzesień-październik tego dwumiesięcznika między innymi:
    - poznacie kanadyjską gwiazdę polityki, premiera Kanady od listopada 2015 roku – Justina Traudeau,
    -  przeczytacie artykuł poruszający niezwykle kontrowersyjny problem, jakim jest aborcja,
    - znajdziecie też wywiad z Darrenem Poke – blogerem, trenerem, który skupia się na rozwoju osobistym i motywowaniu innych,
    - poznacie przydatne zwroty, których możecie użyć, gdy postanowicie za granicą wyjść z domu i trochę poimprezować,
    - wybierzecie się w podróż do Australii.

    Te oraz inne magazyny językowe znajdziecie w dużych punktach z prasą, w księgarniach językowych, w sieci Empik, a także na stronie internetowej: http://www.kiosk.colorfulmedia.pl/13-tytuly-magazynow 
    http://colorfulmedia.pl/produkty,pl,press.html

    38 komentarzy

    1. Tak jak mówiłam ostatnio, wciąż nie wierzę w sens kupowania obcojęzycznych magazynów. :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie każdy lubi czytać książki w obcym języku, więc magazyny są świetną alternatywą.

        Usuń
    2. Hej:) Szata graficzna takich czasopism to wielki plus. Już nie raz czytam recenzje tych zagranicznych magazynów na blogach i powiem szczerze, że wciąż nabieram coraz wiekszej ochoty na przeczytanie ich. Mój angielski zresztą lezy od skończenia szkoly.
      Pozdrawiam;>
      (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Mój angielski to w ogóle leży... Odkąd pamiętam.

        Usuń
    3. znasz dwa języki? Ja nawet 1 nie potrafię płynnie się posługiwać, tak więc podziwiam ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Znam dwa, choć chciałabym się jeszcze doszkolić w angielskim.

        Usuń
    4. O Australii chętnie bym poczytała :)

      OdpowiedzUsuń
    5. O jeju tego to nie lubię :D wolę zwykłe książki :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dlaczego nie lubisz takich czasopism?

        Usuń
    6. Sporo osób czyta te magazyny, ale ja nie czuję się zbyt pewnie w językach, więc nie sądzę by było to coś dla mnie. Pierwszy raz widzę zdjęcia z środki i wygląda bardzo ładnie. Poczytałabym o Australii i o Dusseldorfie.

      Pozdrawiam, Katia z zaczytana-i.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Tam są wytłumaczone zwroty i trudniejsze słówka, na pewno dasz radę.

        Usuń
    7. English Matters to coś dla mnie, uwielbiam język angielski, a nauka tego języka przychodzi mi z łatwością :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Będziesz miała okazję go ćwiczyć.

        Usuń
    8. English Matters ciekawi mnie od dawna :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dla mnie DA ma ciekawszą tematykę.

        Usuń
    9. Miałam okazje miec jeden z nich i bardzo mi się spodobał :D

      Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    10. nie zgadzam sie z opinia jaka tu ktos napisal,ze to nie ma sensu,przeciwnie, ma, jezeli ktos dobrze zna dane jezyki obce :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie trzeba ich perfekcyjnie znać, żeby sięgnąć po te czasopisma :)

        Usuń
    11. Coraz bardziej mnie kusi by sięgnąć po ten magazyn...

      Zapraszam do mnie: http://justboooks.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    12. No ja nie jestem magazyny czytajaca:)

      OdpowiedzUsuń
    13. Bardzo lubię te dwa magazyny :)

      OdpowiedzUsuń
    14. Ja spasuję, ale polecę te magazyny mojej koleżance. Może ona się skusi.

      OdpowiedzUsuń
    15. Nadal nie jestem przekonana do magazynów, ale przyznam, że oprawa graficzna faktycznie jest zachęcająca i zarówno okładka Deutsch Aktuell, jak i środek obu magazynów jest niezwykle estetyczny. ;)

      OdpowiedzUsuń
    16. widzę tylko tę niemiecką gazetę i mnie ściska w żołądku. Na pewno jest świetna. Za to ten jezyk dla mnie to xddd. Nie, po prostu nie.

      pojawiła się notka o przedpremierowej recenzji mojej książki.
      jeśli zechcesz zajrzeć będzie mi bardzo miło, pozdrawiam ;)
      http://want-cant-must.blogspot.com/2016/09/365-dni-zobaczymy-sie-znow-recenzja.html

      OdpowiedzUsuń