Kilka słów o mnie
Bloguję od 2005 roku. Jestem absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Pracuję w jednej z państwowych instytucji publicznoprawnych, a wolne chwile poświęcam mojej rodzinie, przyjaciołom i oczywiście fantastyce. To właśnie koleżanki skierowały moje zainteresowania w stronę niezwykłego świata książki, filmu, serialu czy gry. A nawet znalazło się wśród nich miejsce dla mangi i anime. Bywam na lokalnych eventach poświęconych fantastyce. Można znaleźć mnie na Pyrkonie, raz w cosplay'u, raz bez.
  • Preferencje literackie: fantastyka, kryminał, thriller, horror, biografia muzyczna, literatura obyczajowa, manga/komiks.
  • Preferencje muzyczne: rock (hard rock, classic rock), heavy metal (thrash/black/death/doom/power/speed metal) oraz metal neoklasyczny. Po prostu kocham Megadeth!
  • Preferencje filmowe/serialowe: filmy i seriale oglądam "od święta", prędzej pokuszę się o krótkie anime. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nikt nie chce oglądać ze mną horrorów - nie mam pojęcia dlaczego. Ale Breaking Bad to naprawdę dobry serial!
  • Jakie książki zabiorę ze sobą na wakacje?

     
    Oto książki, które wezmę ze sobą na wakacje. Wszystkie zostały wydane przez wydawnictwo Replika.


    Zabita na śmierć. Aurora Teagarden
    Charlaine Harris 
    tytuł oryginału:
    Poppy Done To Death
    przekład: Martyna Plisenko

    ISBN 978-83-7674-514-5
    [EAN 9788376745145]

    Data wydania: 2016
    Wymiary: 130 x 200 mm
    Liczba stron: 320
    Oprawa: miękka + skrzydełka
    Kategoria: kryminał i thriller

    Tym razem Roe musi wykorzystać całe swoje doświadczenie i inteligencję, by odnaleźć mordercę członka jej własnej rodziny…

    Poppy, bratowa Roe, dostaje się na pierwsze miejsce listy oczekujących na przyjęcie do Klubu Książki Uppity Women. Niestety, traci życie w dniu, w którym miała zostać do niego wprowadzona.
    Sprawa zamordowania Poppy jest o wiele bardziej skomplikowana, ze względu na krążące po miasteczku plotki o wzajemnej niewierności w jej małżeństwie. Aby znaleźć zabójcę, Roe musi ustalić, czy te wstrętne pogłoski są prawdziwe. Podejrzanych nie brakuje, a okoliczności, które wychodzą na jaw, a także dociekliwość bohaterki doprowadzają do rozstrzygnięcia zagadki śmierci.

    Teatr Wskrzeszonych
    Tatiana Jachyra
     ISBN 978-83-7674-510-7
    [EAN 9788376745107]

    Data wydania: 2016
    Wymiary: 130x200 mm
    Liczba stron: 320
    Oprawa: miękka + skrzydełka
    Kategoria: literatura współczesna

    Kobieta wiła się z bólu, który obejmował już całe ciało i sięgał do trzewi. Żywy organizm stał się kawałkiem mięsa, odczłowieczonym i poniżonym. Poczuła kabel zaciskający się na szyi. Traciła przytomność. Odzyskiwała oddech, kiedy napastnik zmniejszał siłę nacisku. Bawił się z nią, testując jej wolę życia. Tak bardzo chciała zdać egzamin...

    Prokurator okręgowy Michał Gabryjelski przejmuje śledztwo w sprawie seryjnego mordercy, który pozostawia na cmentarzach ciała młodych kobiet, ubranych w suknie ślubne. Czując, że dochodzenie wymyka mu się z rąk, za namową znajomego decyduje się na powołanie biegłego psychologa, profilera Wiktora Franka. Liczy, że znajomość ludzkiej psychiki, którą posiada mężczyzna i jego wyjątkowa empatia pomogą trafić na ślad mordercy.

    Dom kości
    Graham Masterton 
    tytuł oryginału:
    House of Bones
    przekład: Paweł Wieczorek, Zygmunt Halka, Bartosz Czartoryski

    ISBN 978-83-7674-453-7
    [EAN 9788376744537]

    Data wydania: 2015
    Wymiary: 145 x 205 mm
    Liczba stron: 288
    Oprawa: miękka + skrzydełka
    Kategoria: fantastyka i groza

    John, młody chłopak marzący o tym by zostać gwiazdą rocka, rozpoczyna pracę w agencji nieruchomości pana Vane’a w Streatham. Właściciel to dziwny i tajemniczy osobnik, skrywający mroczny i niebezpieczny sekret. Bohater szybko odkrywa, że pan Vane posiada specjalną listę domów, których sprzedażą nie pozwala się zajmować nikomu. Okazuje się, że ludzie odwiedzający te domy znikają w tajemniczych okolicznościach. Tymczasem w jednym z budynków robotnicy natrafiają na dziesiątki szkieletów. John wraz z grupką przyjaciół odkrywa przerażającą prawdę na temat potężnych mocy zagnieżdżonych w ścianach domostw.
    Rozpęta się koszmar, jakiego nawet nie śnili. 

    Więcej książek znajdziecie na stronie wydawnictwa.
    http://replika.eu

    54 komentarze

    1. Dwie pierwsze bym Ci zabrała, trzecia zostawiła;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Trzecią dostanę dopiero w przyszłym miesiącu :(

        Usuń
    2. Miłego czytania!
      kinga-wajman.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    3. Miłego czytania! Dwie pierwsze chętnie bym przygarnęła. "Dom Kości" czytałam i był dla mnie mocno słaby :( Dużo lepsi są "Zaklęci" G. Mastertona :>
      http://pakistanskaksiezniczka.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    4. Miłego czytania! <3
      Ja o żadnej z tych książek nie słyszałam.

      Mój blog - klik!

      OdpowiedzUsuń
    5. "Zabita na śmierć" wydaje się być ciekawą książką :)

      OdpowiedzUsuń
    6. Żadnej z książek nie czytałam, więc czekam na Twoje recenzje :)
      Pozdrawiam!
      www.maialis.pl

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Mam nadzieję, że będzie warto je przeczytać. Na razie czekam na przesyłkę.

        Usuń
    7. Wszystkie te książki są dla mnie kompletną nowością! ,,Teatr wskrzeszonych'' wydaje mi się ciekawy (nie wiem jak opis morderstwa może być interesujący, ale taki właśnie jest) więc zostaje obserwatorką i czekam na recenzje.

      http://wielopasja.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    8. Mastertona też bym czytała. Oj tak!

      OdpowiedzUsuń
    9. Nie słyszałam o tych książkach, ale może którąś z nich przeczytam :)

      Jull.pl - klik!

      OdpowiedzUsuń
    10. Niestety żadna książka z Twojej listy nie zaciekawiła mnie na tyle, żeby dopisać ją do swojej listy, ale Teatr wskrzeszonych ma ciekawą okładkę, która przyciągnęła mój wzrok.
      A co do planów czytelniczych na wakacje, to tyle książek czeka na półce, a ja tupię nóżkami z niecierpliwości już, bo będę mogła w pełni się nimi cieszyć dopiero po obronie, która niby już zaraz, ale dni mi się dłużą, a pytania na egzamin ani trochę nie chcą się same nauczyć ;)
      Pozdrawiam,
      Amanda Says

      OdpowiedzUsuń
    11. lubię książki Grahama :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Na razie nie znam autora i jego książek. Zaraz poznam ;)

        Usuń
    12. zmyliło mnie pierwsze zdjęcie, już myślałam, że zabierasz ze sobą Lewą Rękę Boga :(

      OdpowiedzUsuń
    13. Książki wydają się ciekawe, nigdy o nich nie słyszałam, ale to raczej nie moje klimaty ;)

      Pozdrawiam
      Caroline Livre

      OdpowiedzUsuń
    14. Książka z pierwszego zdjęcia, "Posłańcy Przemian", ma cudowną okładkę, podobnie "Teatr wskrzeszonych". A że ja często właśnie po okładce oceniam, to myślę, że obie będą naprawdę dobre! :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Niestety "Posłańcy przemian" mają uszkodzoną okładkę:(

        Usuń
    15. Same fajne książki. :)

      OdpowiedzUsuń
    16. Bardzo fajne plany! Powodzenia! :))

      Zajrzyj :) klik!

      OdpowiedzUsuń
    17. Harris niedawno poznałam i chcę więcej, ma świetny styl ;) Dom kości też brzmi ciekawie! :)

      Pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
    18. Tatiany Jachyry mamy ,,Wieczerzę", ale nie czytałam. Miłej lektury!

      OdpowiedzUsuń
    19. Chyba zabrałabym Ci Matrertona ;)

      OdpowiedzUsuń
    20. Nie odnajduję się w żadnej z tych książek.
      Pozdrawiam!

      napolceiwsercu.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nominowałam Cię do LBA :)
        Pozdrawiam!

        napolceiwsercu.blogspot.com

        Usuń
    21. Zdjęcie coś mi nie pasuje do pokazanych potem książek, ale mniejsza, bo chętnie podkradłabym właśnie z tego zdjęcia Lewą rękę Boga :D
      Hm, pierwszej autorki czytałam serię o Sookie i nwm, mi z opisu przypomina to juz jeden jej tom :D

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie dostałam jeszcze tych książek, więc nie mogłam wstawić z nimi zdjęcia. A Lewą Rękę Boga planuję przeczytać w tym miesiącu.

        Usuń
    22. Chętnie bym je przygarnęła.
      Zapraszam też do mnie http://pansamochodzikczyta.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    23. "Zabita na śmierć"? - ej, zawsze chciałam tak nazwać swoją książkę :D

      OdpowiedzUsuń
    24. Nie znam żadnej z tych książek, ale brzmią ciekawie :)

      OdpowiedzUsuń
    25. Raz... dwa... trzy... i już trzy książki do czytania... Boże, człowieku, ogarnij się! Masz mało czasu, a tyle pozycji! - to było do siebie jakby co ;)
      Ale naprawdę mnie zaciekawiłaś. Niestety :(

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Gdybyś widziała moją stertę książek do przeczytania :D

        Usuń