Kilka słów o mnie
Bloguję od 2005 roku. Jestem absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Pracuję w jednej z państwowych instytucji publicznoprawnych, a wolne chwile poświęcam mojej rodzinie, przyjaciołom i oczywiście fantastyce. To właśnie koleżanki skierowały moje zainteresowania w stronę niezwykłego świata książki, filmu, serialu czy gry. A nawet znalazło się wśród nich miejsce dla mangi i anime. Bywam na lokalnych eventach poświęconych fantastyce. Można znaleźć mnie na Pyrkonie, raz w cosplay'u, raz bez.
  • Preferencje literackie: fantastyka, kryminał, thriller, horror, biografia muzyczna, literatura obyczajowa, manga/komiks.
  • Preferencje muzyczne: rock (hard rock, classic rock), heavy metal (thrash/black/death/doom/power/speed metal) oraz metal neoklasyczny. Po prostu kocham Megadeth!
  • Preferencje filmowe/serialowe: filmy i seriale oglądam "od święta", prędzej pokuszę się o krótkie anime. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nikt nie chce oglądać ze mną horrorów - nie mam pojęcia dlaczego. Ale Breaking Bad to naprawdę dobry serial!
  • Przegląd magazynów językowych: Deutsch Aktuell Nr 87/2018, English Matters Nr 69/2018


    W najnowszych magazynach językowych wydawanych przez Colorful Media znajdziecie wiele ciekawych tematów oraz sporo wskazówek przydatnych w nauce języków obcych. Magazyny jak zwykle zachęcają do lektury kolorową szatą graficzną i ciekawymi tematami.
    Deutsch Aktuell powinien zainteresować czytelników mojego bloga, gdyż poświęcony jest książkom. 



    Deutsch Aktuell 87/2018
    W wydaniu marzec-kwiecień 2018 między innymi:
    - krótkie recenzje książek, filmów i albumów muzycznych, które są na topie za naszą zachodnią granicą,
    - artykuł o Frauke Petry – niemieckiej chemiczce, przedsiębiorcy i polityku, która od lipca 2015 do września 2017 była współprzewodniczącą Alternatywy dla Niemiec,
    - coś dla fanów powieści kryminalnych – poznacie najlepsze niemieckie kryminały ostatnich czasów,
    - wywiad z Nele Neuhaus – niemiecką pisarką, autorką kryminałów i książek dla młodzieży,
    - podróż do Mainz – miejsca narodzin druku typograficznego,
    - oraz wiele innych ciekawostek oraz zagadnień gramatycznych, a wszystko to kręci się wokół książek. 



    English Matters 69/2018
    W numerze marzec-kwiecień dwumiesięcznika między innymi:
    - coś dla fanów mocnych brzmień, a mianowicie ścieżka kariery zespołu Korn,
    - grafika komputerowa – sztuka czy rzemiosło?
    - książę Harry i jego partnerka – amerykańska aktorka Meghan Markle,
    - artykuł poświęcony Thomasowi Jeffersonowi, trzeciemu prezydentowi Stanów Zjednoczonych,
    - zwroty przydatne podczas wizyty u dentysty,
    - a także tricki językowe, które ułatwią Wam komunikowanie się w języku angielskim.



    Te oraz inne magazyny językowe znajdziecie w dużych punktach z prasą, w księgarniach językowych, w sieci Empik, a także na stronie internetowej: http://www.kiosk.colorfulmedia.pl/13-tytuly-magazynow
    Możecie pobrać je również bezpłatnie ze strony: https://www.kiosk.colorfulmedia.pl

    http://colorfulmedia.pl/produkty,pl,press.html



    5 komentarzy

    1. Miałam kiedyś te gazetki :)

      Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/04/zapowiedz-stylizacji-babyblue.html

      OdpowiedzUsuń
    2. Nigdy jakoś nie bawiły mnie tego typu czasopisma. Wiem, że niektórzy lubią i są naprawde potrzebne, ale ja jakoś obchodzę je szerokim łukiem :D

      OdpowiedzUsuń
    3. Ciekawe artykuły są w tych magazynach. Poczytałabym sobie. ;)

      OdpowiedzUsuń
    4. gdzieś te magazyny mi mignęły, ale nie zwróciłam na nie szczególnej uwagi, teraz widzę, że jednak warto :-)

      OdpowiedzUsuń