Kilka słów o mnie
Bloguję od 2005 roku. Jestem absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Pracuję w jednej z państwowych instytucji publicznoprawnych, a wolne chwile poświęcam mojej rodzinie, przyjaciołom i oczywiście fantastyce. To właśnie koleżanki skierowały moje zainteresowania w stronę niezwykłego świata książki, filmu, serialu czy gry. A nawet znalazło się wśród nich miejsce dla mangi i anime. Bywam na lokalnych eventach poświęconych fantastyce. Można znaleźć mnie na Pyrkonie, raz w cosplay'u, raz bez.
  • Preferencje literackie: fantastyka, kryminał, thriller, horror, biografia muzyczna, literatura obyczajowa, manga/komiks.
  • Preferencje muzyczne: rock (hard rock, classic rock), heavy metal (thrash/black/death/doom/power/speed metal) oraz metal neoklasyczny. Po prostu kocham Megadeth!
  • Preferencje filmowe/serialowe: filmy i seriale oglądam "od święta", prędzej pokuszę się o krótkie anime. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nikt nie chce oglądać ze mną horrorów - nie mam pojęcia dlaczego. Ale Breaking Bad to naprawdę dobry serial!
  • Siostrzyczka



    Sue Fortin urodziła się w Hertfordshire, ale swoje dzieciństwo spędziła na walizkach, gdyż często przeprowadzała się z rodziną, zanim ostatecznie zamieszkała w West Sussex. Jest mężatką z czworgiem dzieci, a jej bliscy wykazują się ogromną cierpliwością i pozwalają poświęcić autorce czas na pisanie.
    Kiedy Sue nie zasiada za klawiaturą, lubi spędzać czas z bliskimi, ciesząc się zarówno wybrzeżem, jak i South Downs – pasmem kredowych wzgórz w południowo-wschodniej Anglii, pomiędzy którymi osiadła. Sue to miłośniczka ciasta, ważek i Francji. Nienawidzi kalorii, matematyki i węży.
    Clare Tennison została rozdzielona ze swoją siostrą dwadzieścia lat temu, gdy jej ojciec niespodziewanie postanowił zabrać młodszą z córek, Alice, na wakacje do Stanów Zjednoczonych. Ani siedmioletnia Clare, ani jej matka nie miały pojęcia o tym, że już nigdy nie zobaczą tej dwójki. Wieloletnie poszukiwania okazały się całkowicie bezowocne. Matka dziewczynek nigdy nie pogodziła się ze zniknięciem swojej młodszej córki. Nigdy też nie straciła nadziei na jej odnalezienie. Pewnego dnia kobieta otrzymuje list, którego nadawcą jest osoba przedstawiająca się jako Alice.  Po trwającej dość krótko wymianie korespondencji, dziewczyna zapowiada swój przyjazd do dawno niewidzianej rodziny mieszkającej w Wielkiej Brytanii. Zaskoczeniem jest jednak to, że ma przybyć nie sama, lecz ze swoją najlepszą przyjaciółką. Matka nie widzi w tym nic niepokojącego, jednak Clare nabiera podejrzeń, a jej radość z odnalezienia zaginionej siostry szybko zastępuje niepokój. Nikt jednak nie podziela wątpliwości kobiety – ani jej matka, która jest przeszczęśliwa z powodu powrotu córki, ani nawet jej mąż, który z czasem wydaje się być coraz bardziej zainteresowany młodszą z sióstr. Alice pojawia się jednak na lotnisku sama. A po przybyciu do rodzinnego domu, wdziera się w życie Clare tak bardzo, jakby chciała zająć jej miejsce i odebrać starszej siostrze wszystko to, na co ta pracowała latami. Nikt nie wie, kim tak naprawdę jest Alice i co nią kieruje. Wszyscy są zapatrzeni w nią jak w obrazek, poza Clare, która przez swoją podejrzliwość uchodzi za zazdrosną dziwaczkę. Kto tak naprawdę ma rację? I jakie tajemnice skrywa Alice, o której przecież tak niewiele wiadomo.
    Przed Wami powieść niezwykle wciągająca, pełna napięcia i zwrotów akcji, o której z pewnością szybko się nie zapomina. Nie sądziłam, że ta lektura aż tak mnie zafascynuje. Bardzo lubię thrillery oraz kryminały, ostatnio powróciłam do ich czytania, co pewnie wielu z Was zauważyło na moim blogu. Spodziewałam się, że „Siostrzyczka” będzie łudząco podobna do książki „Stracona” Amy Gentry, którą miałam okazję przeczytać kilka miesięcy temu. Byłam w wielkim błędzie, ponieważ obie książki nie mają ze sobą właściwie nic wspólnego.
    Warto zwrócić uwagę na bohaterów powieści. Matka, która przez dwadzieścia lat czekała na powrót ukochanej córki, wreszcie dotrwała tego dnia, w którym mogła ujrzeć ją ponownie, przytulić i poczuć jej bliskość. Siostra, której radość momentalnie przeradza się w podejrzliwość, a nawet zazdrość. Clare nagle odchodzi na boczny tor, ponieważ całą uwagę domowników skupia na sobie Alice. Nawet mąż starszej ze sióstr nie potrafi odmawiać swojej nowej szwagierce, więc gdy tylko postanawia spędzić czas poza domem ze swoimi dwiema córeczkami, Alice jest zawsze chętna, by im potowarzyszyć. To wszystko doprowadza Clare do wewnętrznego rozdarcia. Kobieta zaczyna gubić się w otaczającej ją rzeczywistości. Do tego dochodzi cała seria nieszczęśliwych wypadków, które stawiają główną bohaterkę w złym świetle, a nawet poddają w wątpliwość jej zdrowie psychiczne.
    Sue Fortin napisała thriller, który z pewnością namiesza czytelnikowi w głowie. Nie oznacza to, że w książce panuje chaos, wręcz przeciwnie akcja toczy się w odpowiednim tempie, jest dynamiczna i trzyma w napięciu. Z pewnością w trakcie lektury jedni opowiedzą się po stronie Alice, inni po stronie Clare, ale ostatecznie to tylko na stronę jednej z sióstr przechyli się szala zwycięstwa.
    Autorka ma prosty styl i zastosowała narrację pierwszoosobową, dzięki czemu książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jest to lektura na jeden, może dwa wieczory. Niełatwo się od niej oderwać, ponieważ jedne wydarzenia napędzają kolejne.  
    „Siostrzyczka” to thriller psychologiczny, który z czystym sercem mogę polecić każdemu miłośnikowi gatunku. Jest to pełna emocji i tajemnic powieść o nadziei oraz wielkich powrotach, w której nie zabraknie wątków kryminalnych. Świetni bohaterowi, żwawa akcja i niespodziewane zakończenie to tylko nieliczne zalety tej lektury. 


    Ocena: ✭✭✭✭✭✭✭✭

    Za egzemplarz recenzencki dziękuję księgarni internetowej:


    https://booktime.pl/


    14 komentarzy

    1. Jestem jej bardzo ciekawa, bardzo bym chciała ją przeczytać, chyba muszę ją kupić.
      Pozdrawiam i zapraszam do siebie :D
      https://okularnicaczyta.blogspot.com/2018/03/recenzja-ksiazki-dziewczyna-z-krakowa.html

      OdpowiedzUsuń
    2. Thriller psychologiczny i już jestem kupiona :) Właśnie szukałam jakiejś dobrej książki, dzięki!

      OdpowiedzUsuń
    3. Bardzo lubię dobrze skonstruowane thrillery psychologiczne ;)

      OdpowiedzUsuń
    4. Słyszałam gdzieś o tej książce, ale nie miałam jeszcze okazji czytać :) Wydaje mi się, że to powieść dla mnie. Z wielką chęcią przeczytam! :)

      OdpowiedzUsuń
    5. nie czytałam tej książki, ale pozycja bardzo mnie zainteresowała. w ostatnim czasie czytałam dość sporo takiej tematyki i mogę jedynie się domyslać jaki koniec będzie ;) . a rzadko się mylę, bo za dużo czytam i oglądam seriali / filmów :D . nie mniej jednak ksiazke sobie zapisuje do przeczytania.

      OdpowiedzUsuń
    6. Bardzo mnie zaciekawiłaś, z chęcią bym przeczytała :)
      http://whothatgirl.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    7. Wpisze ją sobie bo bardzo mnie zaciekawiła :)

      Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    8. Już czytałam pozytywne recenzje na temat tej książki i jestem nią zainteresowana chociaż jak na razie nie mam ochoty na tego typu literaturę ;)

      OdpowiedzUsuń
    9. Oooo, moje klimaty. Na pewno chcialabym przeczytać. Fabuła bardzo zaciekawia. To wydawnictwo ostatnio wydaje naprawdę fajne książki, przypadają mi do gustu.
      pozdrawiam
      polecam-goodbook.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    10. Ta książka to mój czytelniczy priorytet.

      OdpowiedzUsuń
    11. Książka wygląda na bardzo ciekawą :)

      OdpowiedzUsuń
    12. fajny wpis. Jestem zainteresowana! Dziękuję ;)

      http://blog.brevio.pl

      OdpowiedzUsuń
    13. Gdy wszyscy stają przeciw tobie, gdy otoczenie sprawia, że gubisz się i już sama nie wiesz, co jest prawdą, a co kłamstwem - to jeden z najgorszych koszmarów, jakie mogę sobie wyobrazić. W sam raz na tematykę thrillera, po który być może sięgnę, bo i fabuła brzmi wciągająco.

      Pozdrawiam,
      Ania

      OdpowiedzUsuń
    14. Dużo słyszałem o tej książce od znajomej. Muszę chyba sięgnąć po nią, bo Twójopis mnie zaciekawił.

      OdpowiedzUsuń