Witaj w moich skromnych progach!
Jestem Kayla. Pewnie zastanawiasz się teraz, czym lub kim jestem. Może tolkienowskim elfem, czarodziejką wykreowaną przez Joanne Kathleen Rowling albo księżniczką ze zbioru opowiadań Andrzeja Sapkowskiego (o tak! bardzo chciałabym być księżniczką!). Jestem jednak blogerką od przeszło dziesięciu lat. Studiuję, a wolne chwile poświęcam mojej rodzinie, przyjaciołom i oczywiście fantastyce - choć od stosunkowo niedawna. To właśnie koleżanki skierowały moje zainteresowania w stronę niezwykłego świata książki, filmu, serialu czy gry. A nawet znalazło się wśród nich miejsce dla mangi i anime. Bywam na lokalnych eventach poświęconych fantastyce, z których możecie spodziewać się tutaj relacji.
  • Preferencje literackie: fantastyka, kryminał, thriller, horror, biografia muzyczna, literatura obyczajowa, manga/komiks.
  • Preferencje muzyczne: rock (hard rock, classic rock), heavy metal (thrash/black/death/doom/power/speed metal) oraz metal neoklasyczny. Po prostu kocham Megadeth!
  • Preferencje filmowe/serialowe: filmy i seriale oglądam "od święta", prędzej pokuszę się o krótkie anime. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nikt nie chce oglądać ze mną horrorów - nie mam pojęcia dlaczego. Ale Breaking Bad to naprawdę dobry serial!
  • 16 stycznia 2017

    Przegląd magazynów językowych: Deutsch Aktuell Nr 80/2017, English Matters Nr 62/2017, English Matters Wydanie Specjalne Nr 20/2017



    W najnowszych magazynach językowych wydawanych przez Colorful Media znajdziecie wiele ciekawych tematów a także wskazówek przydatnych w nauce języków obcych. Tym razem okładki miesięczników English Matters i Deutsch Aktuell są dość minimalistyczne, ale wciąż zachęcają do lektury. Znalazłam w nich następujące artykuły: 



    Deutsch Aktuell 80/2017
     W wydaniu styczeń-luty 2017 między innymi:
    - znajdziecie krótkie recenzje filmu „Frantz”, książki „Wintertod” Thomasa Nommensena oraz najnowszego krążka Nicolasa Sturma,
    - poznacie Jette Joop, niemiecką projektantkę mody,
    - przeczytacie o karnawale organizowanym w Kolonii,
    - a także o tym jak wygląda życie Niemców na emeryturze,
    - poznacie zwroty przydatne do założenia konta bankowe w Niemczech,
    - dowiecie się, gdzie warto wybrać się w Niemczech na narty podczas zimowych ferii. 


    English Matters 62/2017
    W numerze styczeń-luty dwumiesięcznika między innymi:
    - poznacie Patrice’a Bart-Williamsa, niemieckiego muzyka reggae,
    - przeczytacie wywiad z poliglotką Susanną Zaraysky,
    - czekają na Was ciekawostki o legendarnej londyńskiej wieży zegarowej zwanej Big Ben,  
    - w tym wydaniu znajdziecie też wiele przydatnych zwrotów,
    - a także artykuł o używaniu przymiotników razem z czasownikami postrzegania zmysłowego,
    - wybierzecie się w podróż do Birmingham. 


    English Matters wydanie specjalne 20/2017
    Jest to wydanie specjalne o mówieniu w języku angielskim, w którym przede wszystkim:
    - znajdziecie nowe słówka, które pojawiły się w języku angielskim – większość z nich została stworzona przez internautów,
    - przeczytacie wywiad z nauczycielami języka angielskiego, którzy powiedzą, jakie błędy najczęściej popełniają Polacy uczący się języka angielskiego,
    - znajdziecie artykuł o przełamywaniu barier językowych,
    - dowiecie się o istnieniu aplikacji na smartfony, które nauczą Was poprawnej wymowy.

    Te oraz inne magazyny językowe znajdziecie w dużych punktach z prasą, w księgarniach językowych, w sieci Empik, a także na stronie internetowej: http://www.kiosk.colorfulmedia.pl/13-tytuly-magazynow 

    http://colorfulmedia.pl/produkty,pl,press.html

    28 komentarzy

    1. Ja osobiście dostałam angielski magazyn i bardzo się z tego powodu ucieszyłam, bo ta gazeta jest świetna!
      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jest jeszcze wersja z angielskim biznesowym :)

        Usuń
    2. Znam te magazyny sa w sumie spoko :)

      Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/khaki-army-green-sweater.html

      OdpowiedzUsuń
    3. Nie kojarzę tytułów ale chętnie bym przejrzała bo mam ogromną chęć by być biegła w angielskim :)
      http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Być może poznasz dzięki nim nowe słówka i zwroty.

        Usuń
    4. Za każdym razem gdy widzę recenzję tych magazynów to obiecuję sobie, że wreszcie i ja w nie zainwestuję, i za każdym razem o tym zapominam ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Mam nadzieję, że to był ostatni raz, kiedy zapomniałaś :)

        Usuń
    5. Ja czytałam przez jakiś czas English Matters, ale przerwałam. Gdy ogarnę hiszpański i włoski z przepisywaniem do quizlet.com, to wówczas powrócę do czytania. Z całym szacunkiem, ale ja od niemieckiego trzymam się z dala. Uczyłam się w liceum i mogę spokojnie stwierdzić, że to język nie dla mnie. Jeszcze w muzyce mnie tak nie drażni, jak w serialu czy filmie. Film niemiecki muszę mieć jedynie z dubbingiem, bo z lektorem bądź napisami nie zniosę.
      Pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dlaczego wszyscy tak nie znoszą niemieckiego? :D

        Usuń
    6. chętnie zajrzę przy okazji :)

      OdpowiedzUsuń
    7. Fajnie, że w Polsce można zakupić obcojęzyczne gazety. :)
      Mój blog

      OdpowiedzUsuń
    8. Fajnie! Na pewno można dzięki nim się poduczyć języka ;)

      OdpowiedzUsuń
    9. Najbardziej ciekawi mnie to wydanie specjalne. ;D

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Chyba trochę skomplikowane jak dla mnie.

        Usuń
    10. Naprawde duzo ciekawych informacji. Tak wlasnie zauwazylam juz jakis czas temu, ze Ty chyba nick zmienilas, dlaczego??:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ciągle zmieniam nicki. Nie umiem przywiązać się do jednego.

        Usuń
    11. mój kumpel uwielbiam te magazyny:)

      OdpowiedzUsuń
    12. Artykuł o przełamywaniu barier językowych najbardziej mnie zaciekawił :)

      OdpowiedzUsuń