Kilka słów o mnie
Bloguję od 2005 roku. Jestem absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Pracuję w jednej z państwowych instytucji publicznoprawnych, a wolne chwile poświęcam mojej rodzinie, przyjaciołom i oczywiście fantastyce. To właśnie koleżanki skierowały moje zainteresowania w stronę niezwykłego świata książki, filmu, serialu czy gry. A nawet znalazło się wśród nich miejsce dla mangi i anime. Bywam na lokalnych eventach poświęconych fantastyce. Można znaleźć mnie na Pyrkonie, raz w cosplay'u, raz bez.
  • Preferencje literackie: fantastyka, kryminał, thriller, horror, biografia muzyczna, literatura obyczajowa, manga/komiks.
  • Preferencje muzyczne: rock (hard rock, classic rock), heavy metal (thrash/black/death/doom/power/speed metal) oraz metal neoklasyczny. Po prostu kocham Megadeth!
  • Preferencje filmowe/serialowe: filmy i seriale oglądam "od święta", prędzej pokuszę się o krótkie anime. Prawdopodobnie wynika to z tego, że nikt nie chce oglądać ze mną horrorów - nie mam pojęcia dlaczego. Ale Breaking Bad to naprawdę dobry serial!
  • Przegląd magazynów językowych: Deutsch Aktuell Nr 86/2018, English Matters Nr 68/2018, English Matters Wydanie Specjalne Nr 25/2018, Deutsch Aktuell Wydanie Specjalne Nr 4/2018



    W najnowszych magazynach językowych wydawanych przez Colorful Media jak zwykle znajdziecie wiele fascynujących tematów a także trików niezwykle przydatnych w nauce języków obcych. Jestem pewna, że w tych kolorowych miesięcznikach English Matters i Deutsch Aktuell każdy znajdzie coś dla siebie. Napiszę też o dwóch przydatnych wydaniach specjalnych tych czasopism.




    Deutsch Aktuell 86/2018
    W wydaniu styczeń-luty 2018 między innymi nawiązania do karnawału i Walentynek:
    - przeczytacie o niemieckich komediach romantycznych,
    - znajdziecie artykuł o karnawale w krajach niemieckojęzycznych,
    - ale również o homoseksualizmie w tych krajach,
    - nie zabraknie zwrotów przydatnych na randce,
    - w części poświęconej gramatyce znajdziecie wskazówki dotyczące liczby mnogiej,
    - wybierzecie się w podróż do Meersburga położonego nad jeziorem Bodeńskim.


    English Matters 68/2018
    W numerze styczeń-luty dwumiesięcznika między innymi:
    - artykuł o anoreksji i bulimii,
    - artykuł o Mel B – brytyjskiej piosenkarce, aktorce i prezenterce telewizyjna, byłej wokalistce Spice Girls,
    - dowiecie się nieco więcej o Starbucksie – największej na świecie sieci kawiarni,  
    - przeczytacie o śmierci w przemyśle muzycznym, nie zabraknie Jimiego Hendrixa, Cliffa Burtona – byłego basisty Metalliki, czy Chestera Benningtona z Linkin Park,
    - znajdziecie mnóstwo zwrotów przydatnych na drodze, gdy siedzicie za kierownicą,
    - dowiecie się, jak zaplanować zimowy wypoczynek.


    English Matters wydanie specjalne 25/2018
    Jest to wydanie specjalne poświęcone maturze z języka angielskiego. Jeżeli boicie się egzaminu, po zapoznaniu się z tymi artykułami z pewnością okaże się, że strach ma wielkie oczy.
    - znajdziecie zwroty niezbędne podczas ustnego egzaminu,
    - nie zabraknie krótkich dialogów i egzaminacyjnych wskazówek przydatnych podczas mówienia,
    - dowiecie się, jak właściwie opisać obraz i to, co na nim widzicie,
    - poznacie zwroty przydatne do napisania krótkiej formy wypowiedzi jak post na blogu czy e-mail,
    - przeczytacie artykuł o Felicity Jones znanej z roli Jyn Erso w „Łotr 1: Gwiezdne Wojny Historie”,
    - a także o starożytnym monumencie – Stonehenge.


    Deutch Aktuell wydanie specjalne 4/2018
    To wydanie specjalne z niemieckim dla początkujących. Jeżeli stawiacie pierwsze kroki w nauce języka niemieckiego, powinniście zapoznać się z tym numerem.
    - dowiecie się, jakie zwierzęta są najbardziej inteligentne,
    - poznacie wszystkie kraje niemieckojęzyczne,
    - nie zabraknie podziału administracyjnego Niemiec na szesnaście landów,
    - znajdziecie artykuł o świętach w krajach niemieckojęzycznych,
    - a także o niemieckich wynalazkach,
    - i przepysznych żelkach-misiach Haribo,
    - czeka Was również wyprawa do stolic krajów niemieckojęzycznych. 


    Te oraz inne magazyny językowe znajdziecie w dużych punktach z prasą, w księgarniach językowych, w sieci Empik, a także na stronie internetowej: http://www.kiosk.colorfulmedia.pl/13-tytuly-magazynow
    Możecie pobrać je również bezpłatnie ze strony: https://www.kiosk.colorfulmedia.pl

     
    http://colorfulmedia.pl/produkty,pl,press.html


    10 komentarzy

    1. Nie czytam tego typu magazynów, ale kiedyś koniecznie musze sięgnąć :)
      Pozdrawiam i zapraszam do mnie~Nataliaaa
      http://happy1forever.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja też nigdy nie czytałam. Dziękuję bardzo bo uważam że z niemiecką kulturą mam znacznie za mało do czynienia.

        Usuń
    2. Z chęcią przeczytałabym ten artykuł o anoreksji i bulimii, bo bardzo mnie ten problem interesuje!

      OdpowiedzUsuń
    3. Słyszałam już kiedyś o tych magazynach i wydają się naprawdę interesujące!

      OdpowiedzUsuń
    4. fajnie że tematyka intersująca

      OdpowiedzUsuń
    5. Fajna sprawa. Nie wiedzialam ze cos takiego istnieje. 😊 bardzo przydatne do szlifowania języka. Ja co prawda na razie skupiam się na moim angielskim,ale niemiecki tez planuje za jakiś czas powtórzyć 😊

      OdpowiedzUsuń
    6. Języki obce to dla mnie mordęga. W sumie można by było sięgnąć po coś co zmobilizuje mnie do nauki

      OdpowiedzUsuń
    7. Piękne zestawy. Moje synowe chętnie z nich skorrzystają :)

      OdpowiedzUsuń
    8. Kiedyś dużo czytałam takich magazynów językowych oraz naukowych, teraz brak mi na to czasu.

      OdpowiedzUsuń